מלחמות השבת ביבנה: פתח גלידרייה חדשה וקיבל קנסות "איש באמונתו יחיה"

    ישראל פרייא | צילום: ויקיפדיה No Comments on מלחמות השבת ביבנה: פתח גלידרייה חדשה וקיבל קנסות "איש באמונתו יחיה"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במרכז מסחרי חדש בשכונות החדשות של יבנה, פתחה את שעריה השבוע גלידריית "גולדה". מלבד עשרות הלקוחות שגדשו אותה, התדפקו על דלתי המסעדה, זמן קצר לאחר כניסת השבת, פקחי עיריית יבנה, ונתנו לבעל המקום דו"ח ע"ס 730 ש"ח, הפקחים הנחושים לא הסתפקו בכך, והודיעו כי יגיעו גם למחרת, שבת בבוקר, לרשום קנס במקרה והחנות תהיה פתוחה.

    וכשמדובר באכיפת חוק מהסוג הזה, העליהום לא מאחר לבוא. הסיפור עשה את דרכו לרשתות החברתיות, ומשם התקבל באהדה בתקשורת. בפוסט שפרסם תושב העיר נכתב: "אנחנו נמצאים עכשיו בגלידה במתחם בשכונה הירוקה, הרגע היה פה פקח שנתן דו"ח על פתיחה ביום שישי בערב, 730 שקל, והודיע שיגיע שוב מחר בבוקר. אני קורא לכל מי שאכפת לו ורוצה שעסקים ייתנו שירות גם בשבת להגיע, לקנות גלידה, להצביע ברגליים ולהראות לבתי העסק שכדאי להיות פתוחים בשבת".

    תומכים רבים הגיעו "לחזק" את בעל המסעדה, ומולם גם כאלו שהגיעו למחות על כבודה של השבת. "כל אחד צריך לחיות את חייו. אני לא אפריע להם ללכת לבית כנסת, והם לא צריכים להפריע לי לבלות בעיר שלי בשבת", אמר אחד הקונים שצוטט ב ynet אחר אמר "בעיר לא קיימים עסקים שפתוחים בשישי מעבר לתחנות נוחות. אנחנו מחפשים לחיות בשלווה וללא אינטריגות, אבל שלא יחליטו בשבילנו מה אנחנו עושים".

    ומנגד, תושב אחר אמר לעיתונאי גלעד מורג כי "אני לא אדם דתי, אני אדם חילוני אבל מחובר לדת. כשבאתי ליבנה הבנתי שזו עיר עם צביון ואופי מסורתי כבר שנים, בעיניי זה היה משהו יפה, זה קסם לי, לי יש בעיה שאנשים פועלים על פי עקרונות. הם הלכו לגלידרייה לא כי בא להם גלידה אלא כי יש עסק שרוצה לפתוח בשבת וזה קומם אותי. בא לכם גלידה? אפשר לנסוע לראשון. אין פה כפייה דתית, לא כפו עליהם לבוא לכאן".

    מעיריית יבנה מסרו ל ynet: "התפתחותה המבורכת של העיר והשינויים הדמוגרפיים שמתחוללים בה אינם מחייבים בהכרח שינוי במרקם החיים ובצביונה הייחודי והיפה של העיר, המבוסס על כבוד הדדי, סובלנות וקבלת האחר. בעיר מתקיים זה שנים סטטוס-קוו אשר ניתן לשנותו באופן חלקי בלבד, בהתאם לצרכים, מתוך הבנה של כלל הצדדים, דבר אשר ראש העיר עוסק בו. הפיקוח העירוני פועל מתוקף חוקי העזר העירוניים".



    0 תגובות